prijs: € 21.99
316 pagina's, Paperback
ISBN: 9789022324899
Dit boek is vervangen door ISBN 9789022332887. U kunt op de ISBN klikken om naar de pagina van dat boek te gaan.
'Een paar keer per maand bezocht Helena Vaels haar eigen graf.' Zo begint de nieuwe, veelbelovende thriller van Toni Coppers.
Restauratrice Helena Vaels komt op raadselachtige wijze om het leven. Zij was in een oud Brussels kerkje bezig met het schoonmaken van een middelmatig heiligenleven. Liese Meerhout ontdekt dat het werk deel uitmaakt van een prestigieuze tentoonstelling van de EU. Wat haar nog meer verbaast, is dat het relatief onbeduidende schilderij onderwerp is geweest van verhitte debatten.
En wat is de link met de moord op de drankzuchtige, aan lagerwal geraakte kunstschilder Pim Hendrickx? Helemaal ingewikkeld wordt het wanneer de politie het lijk vindt van de politicus die betrokken was bij de samenstelling van de expositie. De veelvuldige moorden en de talloze losse eindjes zijn een ware nachtmerrie voor Liese en haar collega's. Bij elke stap die zij zetten, lijken ze verder weg te zakken in het drijfzand.
Een schitterende thriller, met veel gevoel en aandacht voor detail geschreven. Toni Coppers bevestigt hiermee zijn unieke talent.
Titel | De geheime tuin |
Auteur(s) | Toni Coppers |
Ondertitel | een inspecteur Liese Meerhout thriller |
ISBN | 9789022324899 |
Is vervangen door ISBN | 9789022332887 |
Afmetingen | 215x140x30 mm |
Aantal pagina's | 316 |
Uitgever | Standaard Uitgeverij |
Taal | Nederlands; Vlaams |
Levertijd | Niet meer leverbaar |
Prijs | € 21.99 |
Bindwijze | Paperback |
Gewicht | 459 gram |
De geheime tuin is de derde politieroman van Toni Coppers (1962) rond inspecteur Liese Meerhout van de afdeling Kunstcriminaliteit van de Brusselse politie. En niet te vergeten haar vriend, de antiquair Simon de Vrede.
Liese krijgt te maken met een aantal moorden die op het eerste gezicht niets met elkaar van doen lijken te hebben. Lijken, want bij het eerste slachtoffer, een restauratrice die een schilderij aan het schoonmaken is, verdwijnt ook het schilderij. Dat blijkt niet alleen de verbindende schakel, maar ook nog te leiden naar andere ernstige misdrijven. Echter voor het zover is moet ze de nodige tegenslagen en strubbelingen overwinnen.
Coppers leverde met De geheime tuin (weer) een gedegen politieroman, zijn beste tot nu toe. Vlot geschreven, een plot die links en rechts even moet worden geholpen en de spanning die eerder ligt in de verhoudingen tussen de personages onderling dan in de lijn van het verhaal. Maar dat doet er niet zoveel toe: Liese – en ook haar Simon – zijn twee hoofdpersonen die nog een tijdje mee kunnen. Alleen zouden ze een volgende keer toch iets meer mogen worden uitgediept en mag de spanningslijn wat stijler. Maar dat is muggenzifterij. Halle heeft Witse, Brugge Aspe, etc., maar Brussel heeft – onder andere – Liese en dat is ook wat waard.