prijs: € 19.99
352 pagina's, Paperback
ISBN: 9789022565131
Dit artikel kan helaas niet besteld worden.
De crisis op de huizenmarkt heeft grote invloed op het dagelijks leven van de familie Garber: Glens aannemersbedrijf wankelt en Sheila doet een avondcursus administratie om meer kans te maken op een goedbetaalde baan. Het wordt op de cursus wel eens wat later.
Maar ze had inmiddels thuis moeten zijn.
Na uren wachten wordt Glens grootste vrees bewaarheid: zijn vrouw en twee anderen zijn dood. En erger, de politie gelooft dat het ongeluk haar schuld is. Sheila had immers gedronken. Glen weet dat dat onmogelijk is; zoiets zou Sheila nooit doen. Maar niemand wil hem geloven. Als hij zelf op onderzoek uit gaat, ontdekt hij dat achter de deuren van hun rustige buitenwijk gevaarlijke geheimen schuilgaan. Meegezogen in een maalstroom van corruptie en illegale activiteiten, achtervolgd door moordenaars en bedreigd door buren die hij dacht te kennen, staat Glen alleen om zijn vrouw tewreken en hun achtjarige dochter te beschermen.
Titel | Ongeluk |
Auteur(s) | Linwood Barclay |
Vertaler(s) | Nienke van der Meulen |
ISBN | 9789022565131 |
Afmetingen | 230x150x33 mm |
Aantal pagina's | 352 |
Uitgever | Boekerij |
Taal | Nederlands; Vlaams |
Levertijd | Niet meer leverbaar |
Prijs | € 19.99 |
Bindwijze | Paperback |
Gewicht | 616 gram |
Een actuele thriller van Barclay. Namelijk over de economische crisis en wat mensen al niet doen om de gevolgen daarvan het hoofd te bieden. ‘Het ongeluk’ gaat over dat “kleine dingen grote dingen kunnen worden”.
Ook in Milford USA slaat de malaise toe in de bouw, waarin de mannen hun brood verdienen. Sheila, de echtgenote van aannemer Glen, wil samen met enkele vriendinnen haar steentje bijdragen. Zij beginnen een handel in imitatiespullen. Dat gaat al snel mis; twee van hen overlijden onder verdachte omstandigheden. De grote jongens willen namelijk koste wat kost hun geld. Ook in Milford.
Barclay vertelt dit vaardig vanuit het perspectief van Glen. Hij slaagt er echter niet in de ongeloofwaardigheid van de plot weg te nemen. Slechts een enkel personage heeft niets te verbergen, en dat is gekunsteld, ook in tijden van crisis. En dat de achtjarige dochtertjes praten en zich gedragen als volwassenen...